لیفت ابرو با نخ

لیفت ابرو با نخ یکی از جدیدترین تکنیک‌های بالا کشیدن ابروها است. در این روش نخ های قابل جذب و سازگار با بدن انسان بدون ایجاد برش و ایجاد زخم باعث ایجاد کشش و بالا رفتن ابروها میشود که نتیجه آن بهبود چین و چروک، رفع افتادگی ابرو بر روی پلک، تحریک کلاژنسازی برای سفت شدن پوست، جوان و شاداب تر شدن چهره است.

اثر پیری روی پوست باعث می‌شود که ابروها دچار افتادگی شده و قوس طبیعی‌شان را از دست بدهند. در چنین شرایطی، ابروهای شما باعث می‌شوند که حتی موقعی که ناراحت یا عصبانی نیستند چهره‌تان حالت ناراحت و عصبانی داشته باشد. لیفت ابرو با نخ یک عمل زیبایی غیرجراحی است که در آن از نخ برای بالا کشیدن و سفت کردن ابروها و قسمتی از صورت که بالای چشم‌ها قرار دارد استفاده می‌شود تا به این ترتیب چروک‌ها و خطوط پیشانی حذف شده و پف‌کردگی و افتادگی ابروها اصلاح شود.

مزایا لیفت ابرو با نخ


لیفت ابرو با نخ یک عمل غیرتهاجمی است که همین باعث شده این عمل با ریسک کمی همراه باشد. به عبارت دیگر، در این نوع درمان عملاً احتمال باقی ماندن هیچگونه جای زخم (اِسکار)، کبودی یا خونریزی شدید و یا سایر عوارض وجود ندارد. البته، در مواردی نادری ممکن است بیماران دچار عفونت یا حساسیت و تحریک‌پذیری شده و یا بخیه‌های آن‌ها از زیر پوستشان قابل رؤیت باشند. در چنین شرایطی می‌توان خیلی راحت بخیه‌ها را برداشت که این باعث می‌شود صورت بیمار به حالت اول آن بر‌گردد.

پروسه بهبودی از لیفت ابرو با نخ نسبت به سایر روش‌ها ساده‌تر است. لیفت ابرو با نخ را می‌توان به جای بیهوشی عمومی، تحت بی‌حسی موضعی انجام داد، این یعنی اینکه بیمار درست بعد از عمل می‌تواند رانندگی کند و، بدون نیاز به کسی، از خودش مراقبت کند.

چه افرادی کاندید مناسبی برای لیفت ابرو با نخ هستند؟


کاندیداهای ایده‌آل برای لیفت ابرو با نخ معمولاً افرادی هستند که در اواخر دهه سی تا اوایل دهه پنجاه زندگی‌شان بوده و به مشکلات زیر دچارند:

  • ابروهای پف کرده و افتاده
  • چهره‌ای با ظاهر خسته یا عصبانی
  • خطوط افقی پیشانی
  • خطوط اخم عمیق بین ابروها
  • سنگینی و افتادگی پلک‌های بالا

به علاوه، کاندیداها باید انعطاف‌پذیری پوست خوب و انتظارات واقع‌بینانه‌ای داشته باشند.

اقدامات لازم قبل از لیفت ابرو با نخ


پزشک با توجه به نوع پوست و درمان مورد نیاز، فهرستی از بایدها و نبایدهای قبل از عمل را در اختیارتان قرار می‌دهد. اما در کل، کارهایی که باید و نباید قبل از لیفت ابرو با نخ انجام شوند به شرح زیر هستند:

  • حداقل تا یک هفته قبل از عمل از مصرف سیگار و هرگونه الکل خودداری کنید، چراکه این مواد می‌توانند باعث کم آبی و خشکی پوست شده و حتی روی بیهوشی هم تأثیر منفی بگذارند. اجتناب از این دو مورد به بهبودی سریع‌تر و دستیابی به بهترین نتیجه درمان کمک می‌کند.
  • حداقل تا دو روز قبل از درمان از خوردن روغن‌های ماهی امگا، ویتامین E، جینسینگ تند، سیر، کریل (یا روغن آن) و سایر مکمل‌های مشابه اجتناب کنید. همچنین بهتر است از نوشیدن چای سبز و چای زنجبیل هم خودداری کنید.
  • از مصرف محصولات حاوی آسپرین، مانند ناپروکسن/ ناپروژسیک، نوروفن و ایبوپروفن اجتناب کنید چراکه آن‌ها می‌توانند باعث خونریزی و سایر عوارض جانبی ناخواسته شوند.
  • از انجام تمرینات فیزیکی شدید و رفتن به سونا و اتاق بخار خودداری کنید.
  • پزشک ممکن است نکات دیگری را نیز به موارد فوق اضافه کند.

 

lift

اصلاح بینی

بدون انجام عمل بینی می‌توانید فرم بینی خود را اصلاح کنید. اصلاح بینی یکی از کاربردهای محبوب تزریق ژل است.

جوانسازی پوست دست

فیلرها علاوه بر صورت روی دست‌ها هم تاثیر مطلوبی می‌گذارند. تزریق ژل به پشت دست حجم آن را افزایش داده و پوستش را جوان‌تر می‌کند.

حجم دهی و زاویه سازی در صورت

تزریق ژل یکی از بهترین راه‌ها برای حجم‌دهی به صورت است. بخصوص تزریق ژل برای صورت لاغر که تاثیر شگفت انگیزی دارد.از ژل‌ها و فیلرها می‌توان برای برجسته کردن لب‌ها، گونه‌ها و چانه استفاده کرد. تزریق ژل گونه، ژل لب و چانه اگر درست و به اندازه انجام شود. تاثیر شگرفی در زیبایی دارد.

چه کاربردهایی از تزریق ژل توسط FDA تائید نشده است؟

علاوه بر موارد بالا، کاربردهای دیگری هم از تزریق ژل بیان شده اما هنوز صحت و ایمنی آن‌ها توسط FDA تایید نشده است. این موارد عبارتند از:

حجم دهی سینه

افزایش حجم سینه با تزریق ژل یا فیلر از آن جهت که ممکن است عوارضی مانند رسوب کلیسم چربی، واکنش‌های پوستی، بروز تورم و توده و غیره به همراه داشته باشد.

حجم دهی باسن

تزریق ژل به باسن برای افزایش حجم یک عمل ایمن محسوب نمی‌شود. از همین رو FDA آن را تاییده نکرده است.

 حجم دهی پا

بعضی از ژل‌ها برای درمان آرتروز پا موثر هستند، اما حجم‌دهی پا با تزریق ژل از سمت FDA تایید و توصیه نمی‌شود.

 تزریق ژل درون استخوان، تاندون و …

هیالورونیک اسید در اطراف غضروف‌ها وجود دارد. کمبود این ماده باعث ایجاد درد در این ناحیه می‌شود. از سال‌ها پیش یکی از روش‌های درمانی درد زانو استفاده از هیالورونیک اسید است، اما تزریق آن درون استخوان و تاندون مورد تایید FDA نیست.

کلاژن و هیالورونیک اسید چیست؟

 

کلاژن: کلاژن به‌طور طبیعی در بدن وجود دارد اما در بزرگسالی تولید آن متوقف می‌شود. تزریق کلاژن علاوه بر صاف کردن چین‌های صورت، فرورفتگی‌های پوستی را پر کرده و جای زخم‌ها از بین می‌برد. ماندگاری کلاژن با افزایش دفعات تزریق بیشتر می‌شود. به گفته این مقاله نتیجه تزریق کلاژن تا ۹ ماه پس از تزریق اول، ۱۲ ماه پس از تزریق دوم و ۱۸ ماه پس از تزریق سوم ماندگار بوده است.

 

هیالورونیک اسید: هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی در بدن است که غلظت بالای آن در بافت‌های نرم پیوندی و مایعات اطراف چشم یافت می‌شود. این ماده که در مایعات غضروف، مفصل و بافت پوست هم وجود دارد، استخراج شده و مجددا فرموله می‌شود. این فیلر یکی از محبوب‌ترین‌ها جهت تزریق ژل برای صورت لاغر است.

هیالورونیک اسید در بهبود فرورفتگی‌های گونه، تزریق ژل پیشانی، دور چشم و دور دهان و همچنین برای برجسته‌سازی لب‌ها بسیار موثر است. این ماده بعد از گذشت ۶ ماه تا یک سال از تزریق، جذب بدن شده و سپس دفع می‌شود.

 

بهترین نوع و برند ژل کدام است؟

محبوب‌ترین ژل برای حجیم‌سازی صورت و رفع چین و چروک‌ها هیالورونیک اسید است. تنها ماده مورد تایید وزرات بهداشت همین ژل است که البته در آمریکا و اروپا هم بیشترین محبوبیت را دارد. هیالورونیک اسید در بدن هم موجود بوده و از همین جهت کمترین میزان عوارض و واکنش‌های آلرژیک را به همراه دارد. درصورت پشیمانی یا بروز حساسیت می‌توان این ماده را به راحتی با تزریق آنزیمی به نام هیالورونیداز از بین برد.

مزایای تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین روش‌های زیبایی صورت است. علت این محوبیت را می‌توان از مزایای آن فهمید. بعضی از آن‌ها عبارتند از:

  • زیباتر کردن چهره و افزایش اعتماد به نفس
  • از بین بردن نشانه‌های پیری پوست و جوان‌سازی آن
  • عدم نیاز به جراحی، بخیه، بستری شدن و بی‌هوشی
  • مشاهده سریع نتیجه تزریق ژل
  • سازگاری ژل‌های تزریق شده با بدن

 

large

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *